مقالات

چیکار کنیم پژو 405 واشر نزند؟

چیکار کنیم پژو 405 واشر نزند؟

چیکار کنیم پژو 405 واشر نزند؟

چیکار کنیم پژو 405 واشر نزند؟ | اگر شما یا از آشنایان شما ماشین 405 داشته باشد فقط کافیست از آنها بپرسید که یکی از مشکلات جدی که با این خودرو دارند چیست که بی شک از 70 درصد آنها به افزایش دمای آب و واشر زدن پژو 405 خود اشاره می کنند و بیش از همه به دنبال راه حلی برای این مشکل می باشند

به همین خاطر ما به کمک تیم فنی اطلس باتری اردلان سعی داریم که در این مقاله دلیل واشر زدن پژو 405 را بررسی کنیم و بدانیم که چه کار کنیم پژو 405 واشر نزند؟ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کن.

واشر سرسیلندر چیست و وظیفه سرسیلندر چیست؟
واشر سرسیلندر یک قطعه ای است که از جنس الیاف نسوز ، فولاد و مس بین بلوک سیلندر (بلوک موتور) با سرسیلندر که سوپاپ (و انگشتی) در آن قرار گرفته است این واشر باعث می شود که مایع خنک کننده موتور(همان آب) که در مسیر و کانال ها در گردش است به قسمت بالای همان سیلندر نفوذ نکند و از خروج گاز احتراق جلوگیری کند.

علت واشر زدن پژو 405

خرید باتری ماشین | این قطعه به دلایل مختلفی خراب شود و از کار خواهد افتاد اما مانند خیلی از ماشین ها افزایش ناگهانی دما می باشد که با عث انبساط و انقباض این قطعه میشود.

اما در خودروی 405 به علت ضعیف بودن آلیاژ سرسیلندر این اتفاق بیش از حد رخ میدهد در ادامه به مهمترین دلایل واشر زدن 405 خواهیم پرداخت:

جوش آوردن ماشین
خرابی واشر سرسیلندر
تغییرات ناگهانی دمای محیط
رانندگی بیش از حد

 

 

قیمت باطری هایپیل | جوش آوردن ماشین پژو 405 یکی از دلایلی است که موجب از بین رفتن واشر سیلندر میشود که این اتفاق ممکن است به علت سوراخ بودن و نشت داشتن رادیاتور آب و یا شلینگ های اتصال آن به وجود آید به همین خاطر بهتر شما به صورت هفتگی میزان آب و داخل رادیاتور را بررسی کنید و مطمئن شوید آب داخل رادیاتور کم نشده است.

بی کیفیت بودن واشر سرسیلندر یکی از عواملی که ممکن است منجر به واشر زدن شود بی کیفیت بودن این قطعه است که پس از فشار از حالت خود خارج شده و مقاومت خودرا از دست میدهد که نهایتا منجر به نشت میشود.

تغییرات ناگهانی دمای محیط انبساط و انقباض سرسیلندر یکی دیگه از دلایل معیوب شدن واشر می باشد به عنوان مثال در یک روز سرد زمستانی شما خودرو را روشن کرده و بلافاصله شروع به حرکت می‎‎کنید و چون دمای موتور به سرعت گرم میشود احتمال واشر زدن را بیشتر میکند پس بهتر است بلافاصله شروع به حرکت نکنید به خصوص در سرمای سرد و سخت روزهای زمستان که دمای محیط بسیار پایین است.

رانندگی بیش از حد تا به الان متوجه شده اید که مهم ترین دلیل واشر زدن پژو 405 افزایش دمای موتور است پس زمانی که شما یک مسافت طولانی را رانندگی میکنید فشار زیادی بر روی موتور ماشین وارد میکنید پس بهتر است که از رانندگی یدون توقف در مسیر های طولانی مدت اجتناب کنید و حداقل 400 کیلومتر اندکی توقف داشته باشید.

باتری اوربیتال پریمیوم | خرابی فن های رادیاتور فن های ماشین پژو 405 که زیر جلو پنجره این خودرو قرار دارد یکی از مهمترین وظایف را بر عهده دارد که آن خنک نگه داشتن موتور ماشین است گاهی اوقات ممکن است دور تند فن از کار بیافتد که در این حالت باعث افزایش دمای موتور می شود و یا ممکن است موتور فن نیم سوز باشد که این موضوع باعث کاهش چرخش فن می شود همچنین گاهی اوقات رله های فن خراب می شود که کیفیت باتری ماشین پژو 405 بر خرابی آن بی تاثیر نمی باشد.

خرابی ترموستات آب این قطعه که در گزارشات قبلی هم به آن اشاره شده است وظیفه به گردش در آوردن از آب در مسیر را دارد یا به عبارت دیگر این قطعه زمانی که دمای مناسب قرار گرفت از جلو جریان آب کنار رفته و باعث به گردش در آمدن آب در موتور میشود حال اگر این ترموستات خراب باشد زمانیکه دمای آب بالا برود این قطعه از جلو گردش آب کنار نرفته و آب را در جریان قرار نمیدهد که رفته رفته و پس از مدت کمی باعث افزایش دمای موتور میشود که اگر به آن بی توجه ماند.نهایتا باعث خرابی واشر سرسیلندر و نفوذ آب و روغن به سرسیلندر میشود.

رسوب آب و املاح در مسیر گردش آب همانطورکه میدانید موتور ماشین به وسیله آب خنک میشود که این مایع دارای املاح و مواد معدنی مختلف است که پس از گذشت زمان این مواد معدنی در شبکه رادیاتور و واترپمپ ته نشین شده و رسوب میکند.که این رسوب مانع از ورود و خروج حجم مناسب آب میشود به همین خاطر کارشناسان اطلس باتری اردلان استفاده از مایع ضد جوش و ضد رسوب را توصیه میکنند.

 

 

 

قیمت باتری هایپیل | گرفتی و خرابی واتر پمپ واتر پمپ که از اسم آن مشخص است وظیفه به گردش درآوردن آب به داخل موتور و مسیر کانال آب را دارد یا به عبارت دیگر آب برای به گردش درآمدن از فشار واتر پمپ استفاده می کنند که ممکن است به علت رسوب در واتر پمپ یا یخ زدگی میزان و سرعت گردش آب کمتر شود که این امر منجر به افزایش دمای ماشین می شود.

سخن نهایی

کیفیت باتری هایپیل | مهمترین دلیل اصلی واشر زدن پژو 405 افزایش دمای آب میباشد که به دلیل ضعیف بودن آلیاژ سرسیلندر این خودرو و پایین بودن مقاومت آن امکان دفرمه شدن واشر و نفوز آب به داخل سرسیلندر وجود دارد به همین خاطر کارشناسان اطلس باتری اردلان توصیه میکنند حتما از کافی بودن آب در داخل رادیاتور مطمعن شوید و بلافاصله پس از گذشت آمپر آب از 90 درجه نسبت به پایین آوردن دما اقدام نمایید اکنون میدانیم گه باید چه کار کنیم پژو 405 واشر نزند و از آسیب های این حادثه در امان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *