مقالات

چه عواملی بر قیمت باطری ماشین مؤثر است؟

چه عواملی بر قیمت باطری ماشین مؤثر است؟

چه عواملی بر قیمت باطری ماشین مؤثر است

چه عواملی بر قیمت باطری ماشین مؤثر است؟ | باطری ماشین نقش تعیین‌کننده‌ای در عملکرد خودرو‌ها دارد، به همین دلیل باید در انتخاب این قطعه نهایت دقت را در نظر داشت. همانطور که می‌دانید کیفیت باتری ماشین تأثیر مستقیم بر مدت زمان کارایی خودرو دارد و پر واضح است که باید با وسواس، بهترین نوع باطری خریداری شود. اما حتماً شما هم مانند بسیاری از صاحبان خودرو دغدغه‌ی قیمت باطری ماشین را دارید. به طور کلی می‌توان گفت که عوامل مختلفی بر قیمت باتری ماشین اثرگذار است که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موارد بپردازیم. در حال حاضر تقریباً می‌توان گفت که تأثیر eight عامل مهم در قیمت باطری ماشین انکار ناپذیر است که در ادامه به این عوامل اشاره می‌کنیم.

اهمیت و تأثیر نوع باطری

اینکه باطری ماشین از چه نوع باشد، در تعیین قیمت این قطعه مؤثر است. توصیه می‌کنیم قبل از خرید باتری خودرو حتماً با مدل‌های مختلف این وسیله آشنا باشید تا در نهایت بتوانید بهترین نوع باطری را خریداری نمایید. به طور کلی باطری‌هایی که کاربرد بیشتر دارند اسیدی و اتمی هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های بخصوصی دارند. برای مثال باطری‌های اتمی دارای طول عمر بیشتر بوده و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. ضمناً در نظر داشته باشید که از لحاظ قیمتی، باتری‌های اسیدی ارزان‌تر هستند اما کاربرد کمتری دارند.

تأثیر ایرانی یا خارجی بودن باطری

از دیگر مواردی که بر قیمت باطری ماشین تأثیر دارد، ایرانی یا خارجی بودن باتری است. همانطور که می‌دانید در ایران چندین تولید‌کننده‌ی باتری خودرو مانند صبا باتری، سپاهان باتری و… وجود دارد که هر کدام به تولید انواع باطری ماشین اقدام می‌کنند که با توجه به نوع و مدل باطری از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. پر واضح است که اگر به دنبال یک باتری باکیفیت و البته بصرفه‌تر هستید، می‌توانید باتری اتمی واریان یا اوربیتان وان را خریداری کنید که محصول دو شرکت نام‌برده شده هستند.

تأثیر تاریخ تولید باتری ماشین

وقتی قرار است یک باطری ماشین خریداری کنید، حتماً تاریخ تولید این قطعه را بررسی نمایید. پر واضح است که اگر بین تاریخ تولید باتری ماشین تا زمان نصب، مدت قابل توجهی گذشته باشد، احتمال اینکه باتری برای طولانی مدت در انبار بوده است، وجود دارد که این موضوع کاهش حداقلی کیفیت باتری را نشان می‌دهد. بنابراین حتماً در نظر داشته باشید که قیمت باطری ماشین انبار شده با باتری تازه تولید شده متفاوت است و این موضوع باید قبل از خرید نهایی به دقت بررسی شود و تا حد امکان باید از خرید باتری نگهداری شده در انبار خودداری کرد.

تأثیر قیمت ارز و دلار

اگر از افرادی هستید که از باطری‌های خارجی برای ماشین‌تان استفاده می‌کنند، مطمئناً باید نرخ ارز را قبل از خرید این قطعه پرکاربرد بررسی کنید چرا که افزایش یا کاهش دلار تأثیر مستقیم بر قیمت باتری ماشین دارد. البته این موضوع برای باتری جنس ایرانی نیز وجود دارد اما به نسبت باطری‌های خارجی کمتر است. به طور کلی قیمت ارز و دلار از مهم‌ترین فاکتور‌های تأثیرگذار بر قیمت باطری ماشین است که صاحبان خودرو‌ها باید در زمان مناسب که کاهشی شدن دلار است اقدام به خرید باتری خودرو مورد نظرشان کنند.

 

 

تأثیر تکنولوژی ساخت باطری

اگر در تولید باتری ماشین از فناوری‌های جدید استفاده شده باشد، پر واضح است که به قیمت عرضه‌ی آن افزوده می‌شود. گفتنی است که در حال حاضر حتی در برند‌های صبا باتری، سپاهان باتری و… از بهترین تکنولوژی‌ها برای تولید باتری ماشین استفاده می‌شود که طبیعتاً به قیمت خرید این نوع محصولات می‌افزاید. ضمناً ناگفته نماند که مرغوبیت این نوع قطعات با توجه به ساختار و نحوه تولید آن‌ها متفاوت است اما هر چه تکنولوژی بکار رفته شده جدیدتر و حرفه‌ای‌تر باشد، قیمت باطری ماشین نیز بیشتر در نظر گرفته خواهد شد.

تأثیر قیمت جهانی سرب

همانطور که حتماً می‌دانید در ساختار باطری ماشین مواد‌های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرب است. این ماده باارزش به تنهایی می‌تواند قیمت باتری ماشین را افزایش دهد و در واقع می‌توان گفت که با افزایش قیمت جهانی سرب، به طور حتم قیمت باطری ماشین نیز افزایش می‌یابد. البته ناگفته نماند که احتمالاً این عامل کمتر از باقی موارد رخ می‌دهد اما به هر حال تأثیر مستقیم بر افزایش یا کاهش این وسیله کاربردی خودرو دارد. بنابراین رصد قیمت جهانی سرب قبل از خرید باتری ماشین ضروری به نظر می‌رسد.

تأثیر جنس صفحات باتری

پر واضح است که باتری‌های ماشین در انواع مختلف وجود دارند که فلز بکار رفته در این نوع قطعات از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت باتری ماشین است. در واقع جنس صفحات باطری ماشین ممکن است از سرب، کلسیم، حتی و مواردی از این دست باشد که هر کدام کیفیت خاصی از باتری را به نمایش می‌گذارند. بنابراین قبل از انتخاب و خرید باتری مدنظر باید جنس صفحه باتری را نیز مورد بررسی قرار داد تا در نهایت بهترین باتری برای خودرو در نظر گرفته شود.

تأثیر گارانتی باتری

از جمله مواردی که بر قیمت باطری ماشین اثرگذار است، وجود یا عدم وجود گارانتی باتری است. همانطور که می‌دانید ممکن است باتری‌ها به دلایل مختلف دچار آسیب شوند و پس از قرارگیری در خودرو عملکرد مناسبی نداشته باشند. از این رو اگر دارای گارانتی نباشند، به هیچ عنوان نمی‌توان به تعویض باتری مشکل‌دار‌امیدوار بود. به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای خرید باطری ماشین از مراکز مجاز و البته معتبر استفاده کنید تا هم از کیفیت محصولات اطمینان داشته باشید و هم بتوانید در صورت نیاز از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به عوامل مؤثر بر تعیین قیمت باطری ماشین بپردازیم تا اگر در حال حاضر به این قطعه پرکاربرد ماشین نیاز داشتید، بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام کنید. در این خصوص توصیه می‌کنیم حتماً از مراکز معتبر استفاده نمایید تا بتوانید از قیمت‌های مناسب‌تر بهره‌مند شوید. همچنین گفتنی است که استفاده از برند‌های صبا باتری و سپاهان باتری برای خرید باطری ماشین انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود که البته باید حتماً از فروشگاه‌های معتبر درخواست کنید. به طور کلی با توجه به اینکه باتری خودرو نقش تعیین‌کننده‌ای در عملکرد سایر قطعات ماشین دارد حتماً قبل از خرید این قطعه، دقت نظر لازم را داشته باشید.

شرکت اطلس باتری اردلان ارائه دهنده انواع باتری سبک و سنگین خود را ملزم به رعایت حقوق مصرف کننده می داند و همیشه سعی داشته و دارد که انواع باتری باکیفیت رو به قیمت های بسیار رقابتی عرضه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *